Dotazník není povinný dokument, slouží učitelkám, aby více poznaly Vaše dítě.
Ukliďme si svět – naše škola je stále zapojena do projektu, který podporuje environmentální výchovu
Zrušení slevy na dani
Lesní pedagogika
Naše mateřská škola se pravidelně účastní výletů do přírody, kde nás pan hajný seznamuje s prostředím a životem v lese. Vždy se dozvíme něco zajímavého a když máme štěstí, můžeme zvířátka vidět i na vlastní oči. Učíme se, jak se v lese máme chovat, jak nezbytná je v našem životě příroda a jak se o ni staráme. Do lesa jezdíme pravidelně 2x ročně a to na jaře a na podzim již několik let a děti i paní učitelky si výlet vždy užijí.
Výše školného od září 2024
Šetrná péče pro děti
Desatero pro rodiče předškoláků
Co by mělo dítě umět před vstupem do 1. třídy
Hygienické návyky
- znát a dodržovat základní hygienické návyky – po použití WC si umýt ruce
- umět se samostatně oblékat, obouvat, zavázat si tkaničku, u stolování správně použít příbor
Komunikace a samostatnost
- používat základy slušného chování – pozdravit, poprosit, poděkovat
- umět se na čas obejít bez rodičů
- znát základní údaje o sobě a své rodině – znát své jméno, bydliště, datum narození – věk, jména rodičů a sourozenců
- v obchodě si umět říct o věc, kterou chce dítě koupit
- rozlišovat prostorovou orientaci – co je nahoře, dole, mezi, před, za, nad, pod vedle, u …
- vědět, kde je vlevo, vpravo
- splnit zadaný úkol a soustředit se 10 – 20 minut
- pracovat samostatně i ve skupině
- vyjmenovat dny v týdnu, znát pojmy včera, dnes, zítra, ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer, noc
- mluvit bez logopedických nedostatků – správně vyslovovat všechny hlásky
- mít dobré vyjadřovací schopnosti – umět souvisle vyprávět pohádku, příběh, popsat obrázek, dokázat mluvit o svých zážitcích, vyjádřit své pocity
- odpovídat celou větou – být schopno reprodukovat složitější věty
- zapamatovat si a zarecitovat básničku, zazpívat písničku
- umět doplnit jednoduché protiklady
- umět vytleskat rytmus
- poznat první a poslední hlásku ve slově
- pojmenovat a rozlišovat základní a doplňkové barvy, jejich odstíny
- pojmenovat základní geometrické tvary – obdélník, čtverec, kruh, trojúhelník
Jemná motorika
- stříhání nůžkami, vystřihování jednoduchých tvarů, vybarvování, kreslení, modelování, navlékání korálků
- třídění drobných předmětů podle tvaru nebo jiných znaků – barvy, velikosti, …
- umět zašroubovat matku, zapnout zip, knoflíky
- umět složit jednoduché puzzle
- umět pracovat s tužkou, vodovkami, temperami, pastelkami a dalšími barvami – prstovými, temperovými, …
Fyzická obratnost (hrubá motorika)
- skoky snožmo i po jedné noze, přechod po lavičce nebo po rovné čáře nakreslené na zemi,zvládnout přeskočit překážku, házet míčem jednou rukou i obouruč, umět míč chytit, skákat přes švihadlo, umět kopat do míče, zvládnout skákat panáka a zopakovat několik tanečních kroků, umět udělat kotoul
Číselná představivost
- umět počítat do deseti a spočítat několik předmětů – ne sčítat ani odečítat
- zvládnout číselnou řadu do deseti – slovně
- být schopno za pomoci názorného materiálu provádět jednoduché matematické operace – porovnat počet, zmenšit, zvětšit, porovnat velikost – více, méně, stejně
Grafomotorika
- správně držet tužku či jakékoli jiné psací potřeby mezi palcem a ukazovákem, „nerýt s nimi“
- umět správně sedět u stolu tak, že má dítě nohy na zemi a jeho opřené ruce svírají v lokti pravý úhel
- umět nakreslit rovnou čáru, kruh, obloučky, šneky, čtverec, vlnovky, smyčky
- umět spojit rovnou čárou dva body v libovolném směru
- umět nakreslit postavu s pěti prsty, hlavou, krkem, trupem, zvládnout doplnit i detaily – knoflíky, kapsy, boty apod.
- umět obtáhnout psací písmo a překreslit tiskací písmeno, umět se tiskace podepsat
- umět vybarvit omalovánku a dokreslit chybějící části obrázku
- umět kreslit tak, aby byla kresba propracovanější a bohatější na detaily
Naše školní jídelna
V naší školní jídelně se vaří z čerstvých potravin a čerstvé zeleniny. Pro děti s alergií na lepek používáme bezlepkové jíšky a bezlepková ochucovadla jídel. Pitný režim je po celý den zajištěn konvicí s filtrovanou vodou s obsahem magnesia nebo šťávou a čajem. Pokrmy jsou určeny k přímé spotřebě bez skladování. Součástí každého jídelníčku je i seznam alergenů.

Pro rodiče – Komunikační soubor
„ Vážení rodiče, dovolujeme si Vám předložit k nahlédnutí materiál MŠMT Komunikační soubor. Cílem materiálu je přiblížit a ozřejmit metodické postupy při komunikaci s dětmi, žáky a studenty s PAS, pro pochopení odlišností a předcházení náročným a vypjatým situacím, které plynou z nedorozumění a nedostatků relevantních informací, předsudků a obav z projevů problémového chování.“
KS – Desatero komunikace s pacienty s PAS
KS – Klíč pro komunikaci krátká verze